A DiesOtto motort még három éve mutatták meg először, azóta nagy a csend. Pedig a munka állítólag tovább folyik a háttérben.
A Mercedes fejlesztői a DiesOtto motorban látják a fogyasztáscsökkentés egyik legjobb eszközét. A benzint égető szerkezet elvben 6 literes átlagfogyasztást ígér egy Mercedes S osztály méretű autóban – legalábbis a gyártó ezt állítja – a dízelmotorok hátrányai nélkül. A gyakorlati megvalósítás azonban nem egyszerű, hiszen a benzint kontrollált öngyulladásos égésre kellene rábírni, amihez többek között változó sűrítési viszonyra és nagyon pontosan szabályozható közvetlen befecskendezésre van szükség. Herbert Kohler, a Daimler kutatásért felelős alelnöke azonban azt mondja, jól haladnak a kitűzött cél felé. „Senki nem hitt a sikerünkben, de a DiesOtto motort be fogjuk mutatni, méghozzá öt éven belül. Az öt legnagyobb problémából háromra már sikerült végleges megoldást találnunk, és mérőpadon vannak a működő prototípusok” – nyilatkozta a vezető.
A megoldás legnagyobb előnye – elvben legalábbis – az volna, hogy a dízelmotorok legnagyobb előnyeit nyújtaná, így az alacsony fogyasztást és vele a kis szén-dioxid-kibocsátást, a hátrányok, azaz a magas nitrogén-oxid-kibocsátás és a kormozás nélkül. Az új technológia várhatóan a legnagyobb S osztályba kerül be először, így hamarabb megtérül a fejlesztés költsége a drága modellen keletkező nagyobb hasznon, de a következő évtized végére elvben már a legkisebb Mercedesekbe is bekerülhet.