Befagyasztották az új Porschék fejlesztését
A kínálat bővítése kikerülhetetlen, de egyelőre leállították az új modellek tervezését, hogy felmérjék, milyen irányban érdemes megtenni az első lépést.
Korábban több új modell fejlesztése is megindult a Porschénél, legalábbis az eddig kiszivárgott információk szerint. Többek között egy, a Boxsternél kisebb és olcsóbb kétüléses sportkocsiról, illetve a Cayenne Audi-technikán alapuló kistestvéréről lehetett hallani. Ezek a tervek egyebek közt lehetővé tennék, hogy a Porsche elérje a Volkswagen csoport által a márka számára kitűzött évi 150 ezres eladási szintet, amelyről Martin Winterkorn, a vállalatóriás vezérigazgatója legutóbb két hete tett említést.
Ugyanakkor Matthias Müller, a Porsche elnöke azt mondja, az elődjei által beindított kínálatbővítési projekteket befagyasztják néhány hónapra, hogy felmérhessék, milyen hatással lennének a márka arculatára, illetve mekkora hasznot hozhatnak. „Tisztáznunk kell, hogy miként szélesítsük ki a termékkínálatot” – mondta. Emellett megerősítette, hogy a kisebb Porsche-modellek kifejlesztésének gondolatát nem vetették el. „Számos kérdésre kell választ találnunk, és fel kell építenünk egy működőképes üzleti modellt. Ha ez sikerül, akkor lehetségessé válik, hogy ebbe az irányba is kiterjesszük a választékunkat.”
Müller szerint ugyan lényeges, hogy növeljék a példányszámot, de nem mindenáron. Úgy fogalmazott, hogy vannak lényegesebb szempontok is: nyereségesnek kell lennie a Porschének, és figyelnie kell arra is, hogy ne rombolja a saját hírnevét az újabb modellekkel. A Porsche korábbi vezetői évtizedekig ragaszkodtak ahhoz az állásponthoz, hogy a Boxsternél kisebb típust nem dobhatnak piacra, mivel azzal ártanának a márka arculatának. A Volkswagen csoporton belül azonban láthatóan nem tartható ez a fajta önkorlátozás, így több mint valószínű, hogy néhány éven belül lerántják a leplet a Porsche 356-os szellemi utódjáról.