Törpe Aston Martin tíz gurigáért
A Cygnet a világ legdrágább városi törpeautója lesz, és még csak meg sem veheti majd akárki. Aki viszont mégis, az már 2011-ben megkaphatja a saját példányát.
Az Aston Martin még tavasszal állította ki a miniautót, amely nem más, mint egy Toyota iQ 1,33 literes benzinmotorral, a sportkocsikról ismert hűtőráccsal, átalakított, luxuskivitelű belső térrel és egyedi felnikkel. Így a fejlesztés is gyorsan ment, mégis sikerült a vásárlók érdeklődését felkelteni. Egy kicsit ugyan lehűtötte a kedélyeket, amikor kiderült, hogy csak azok kaphatnak ilyen miniautót, akiknek már rendes Aston Martinjuk is van, de az árak alapján sem volt valószínű, hogy bárki más hajlandó volna kifizetni, amit egy-egy Cygnetért elkérnek. A felszereltségtől függően ugyanis 30–50 ezer angol fontba, azaz átszámítva nagyjából 10–15 millió forintba kerül majd az autó – ennyiért pedig egész kis flottányi városi kiskocsit lehet vásárolni, ha valaki nem ragaszkodik hozzá, hogy bevásárlás közben is a vagyonával kérkedjen.
Ezzel együtt az érdeklődés szintje azt mutatja, hogy a Cygnet bemutatása jó húzás lehet az Aston Martintól. Nem is csodálkoznánk rajta, ha más sportkocsigyártók is követnék a példát, hiszen vannak helyzetek, amikor egy több tízmilliós kupénak csak a hátrányai mutatkoznak meg – például városi forgalomban –, és jobb lenne helyette egy azonos használati értékű, de könnyebben manőverező, kisebb fogyasztású és hasonló presztízsű apróság, ami mégsem tucattermék. Ráadásul a szén-dioxid-kibocsátási átlagnak is jót tesz, ha minden iszákos V8-as és V12-es mellé eladnak egy alig fogyasztó kiskocsit.