Az új BT-50 búcsút int a bevált hasábformának: a Mitsubishi L200-ashoz hasonló, személyautósan változatos formatervet kapott.
Az autógyáraknál évtizedekig a pick-upok közelébe sem engedték a formatervezőket, így az egyszerű munkagépnek szánt platós modelleket jóformán csak a jelvényük alapján lehetett megkülönböztetni. Időközben azonban változott a pick-upok státusa: egyre többen használják akár első autóként, főként Ázsia egyes részein, Európában és Ausztráliában, egyre többet számít a formaterv. Elsőként a Mitsubishi szakított a hagyománnyal az L200-as legutóbbi modellváltásánál, és a recept bevált, így most a Mazda is követi a példát. Az új BT-50 alul is íves oldalablaksort, gömbölyített orr-részt, illetve az aktuális személyautó-kínálatra jellemző vigyorgó hűtőmaszkot és erőteljes sárvédőíveket kapott.
A látvány kétségkívül érdekesebb, mint volt, és bár a műszaki alapok jellege nem változott – maradt az alváz és a merev hátsó tengely, ami ebben a kategóriában praktikus szempontból lényeges –, a gyáriak személyautós komfortot ígérnek. Így elvben akár igaz is lehet az állítás, hogy a BT-50 akár egy családi kombi vagy SUV reális alternatívája lehet. A műszaki adatokkal még adós a Mazda, de biztos, hogy komolyabb motorválasztékkal jelentkeznek, mint eddig, hiszen manapság már elvárás, hogy legyenek legalább 170 lóerős dízelváltozatok.
A pick-up-piac az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet követel: nem csak a régi szereplők emelik a lécet, de újak is megjelentek – például a Volkswagen, amely az Amarokkal próbál kihasítani egy szeletet a piacból, persze a többiek, köztük a Mazda rovására.