A Mazda BT-50-essel egy időben leplezték le a platós Fordot – nem csoda, hiszen lényegében azonos a két autó.
A Ford a Mazdánál jobban ragaszkodott a megszokott sémákhoz: a Ranger szögletesebb orr-részt és geometrikusabb hátsó lámpákat kapott, mint a testvérmodell, pedig alaposabban megnézve a részleteket kiderül, hogy csak a motorháztető, a hűtőmaszk, a lökhárítók és a lámpák kivágásai különböznek, minden más milliméterre azonos a két karosszérián. Belül egy kicsit nagyobb a differencia, a két típusba eltérő műszerfalat szerelnek, így a két autónak belül is más a hangulata.
A Rangerről valamivel többet árultak el, mint a BT-50-esről. Kiderült, hogy a Ford pick-upja háromféle motorral lesz kapható. A 2,2 literes négyhengeres dízel 150 lóerős, és 375 Nm a maximális nyomatéka, a benzines alapváltozatokba pedig 2,5 literes, 166 lóerős négyhengerest szerelnek, amely akár tiszta alkohollal is használható. A csúcsváltozatokba egy 3,2 literes, öthengeres dízelmotor kerül, ez kerek 200 lóerős, és 470 Nm-t adhat le. A motorokhoz öt- vagy hatfokozatú kézi, illetve hatsebességes automata váltó csatlakozhat, és a vásárlók választhatnak két- illetve négykerék-hajtású változatok közül.
Az új pick-upnak elsősorban Latin-Amerikában, a Távol-Keleten, Ausztráliában és Afrikában szán fontos szerepet: összesen 180 országban forgalmazzák majd – ugyanakkor Észak-Amerikában nem dobják piacra, mivel Kanadában és az Egyesült Államokban nagyobb típusokat keresnek a vásárlók.