Amióta leváltak a GM táplálékláncáról, egyre inkább a BMW felé kacsingatnak a svédek. Nemrég írták alá a szerződést a motorok beszállításáról, most pedig már az új 1-es platformjára ácsingóznak. Az elsőkerék-hajtásúra.
Köztudott, hogy az autós világban kicsinek számító BMW-nek hosszú távon stratégiai partnereket kell keresnie, akiknek eladhatják fejlesztéseiket. Máskülönben egy-egy motorcsalád, illetve platform gyártása túl sokba kerülhet a házon belüli, viszonylag alacsony darabszámok mellett. Már a koncepció megszületésekor úgy állt neki a BMW a következő Mini és az 1-es BMW közös platformja tervezésének, hogy másoknak is tovább tudják passzolni – így nem meglepő, hogy a Saab elsők között jelentkezik a két-három év múlva sorozatgyártásba kerülő technikáért.
Nyilvánvalóan jó választás lenne a svédeknek a Mini-platform, hiszen a mostani generáció is kategóriájának legjobbjai közé tartozik. És ha a Saab valóban az Audi A1-szerű prémiumapróságokkal szeretne versenyezni, jobb alapokra nem is építkezhetne. A kérdés csak az, hogy a bajorok hajlandók-e eladni külsősnek a legfrissebb fejlesztésüket, ezzel konkurenciát teremtve saját maguknak.