Régóta híresztelik, és kell is nekik, mint egy falat kenyér. A közelgő Los Angeles Auto Show-n végre be is mutatják a 9-4X-et, a vadonatúj, terepjárónak kinéző Saabot.
Aki túl szeretne élni a prémiumgyártók egyre népesebb táborában, annak nem hiányozhat a kínálatából egy SUV. Kicsit későn eszmélt rá erre a Saab, de csődközeli helyzetükben nem csoda, hogy elkéstek a fejlesztéssel. Viszont vagányra sikerült a kocsi, van esélyük rá, hogy a sűrű mezőnyben is labdába rúgjanak. Hiszen tudjuk: a dizájn adja el az autót, nem a műszaki tartalom.
Igaz, hogy a szabadidő-autó még GM-technikából táplálkozik, egészen pontosan Cadillac SRX-alapokra épül, viszont a BioPower tanulmányautó lendületes vonalait szinte egy az egyben átvette, ami szerencsés húzás a svédektől. Motorok terén ugyanis nincs nagy választék, egy 265 lóerős háromliteres szívó és egy 300 lóerős, 2,8-as, turbó V6-osból áll a kínálat, ami a konkurenciához képest kicsit szűkösnek tűnik, de akár elég is lehet az amerikai piacra, amely a Saab elsődleges célpontja ezzel a modellel.
A Saab XWD összkerékhajtás rendszere mellett persze minden kötelező felszereltség elérhető a 9-4X-ben: bi-xenon fényszóróktól kezdve háromzónás klímán át egészen a motorosan állítható pedálokig. Több mint fél évet kell még kihúzniuk a skandinávoknak SUV nélkül: jövő év májusában kezdik meg az árusítást az USA-ban, Európába pedig augusztusban érkeznek az első 9-4X-ek.