Az új B osztály hosszabb, nyúlánkabb, mint az elődje, de az egyterű jelleg egyelőre marad. Az újabb fotókon egész jól látszik néhány részlet is, például kivehető az oldalablakok és a tető íve, bár még mindig erősen álcázva tesztelik a típust.
Az aktuális modellt a Mercedes még az A osztályhoz annak idején kifejlesztett szendvics szerkezetre építette, de a fotók alapján egyértelműnek tűnik, hogy a következő B osztálynál változtatnak a sémán. Az ülések láthatóan alacsonyabbra kerültek, a karosszéria pedig jóval hosszabb – ennek várhatóan jóval tágasabb belső tér lesz az eredménye, mint korábban, így a B osztályból valódi egyterű válik. Ugyanakkor valószínű, hogy az A osztály utódja már a hagyományos személyautók jellegét örökölheti, mivel az új platform már nem kényszeríti a tervezőkre az aktuális típusra jellemző, egybeszabott jelleget. Valószínű, hogy az új B osztálynál még nem alkalmazzák a Renault-tól átvehető műszaki megoldásokat, vagy legalábbis nem azonnal, így valószínű, hogy egyelőre megmaradnak a korábbi generációkban alkalmazott, kereszben álló, négyhengeres motorok, bár hallani új fejlesztésű, kis hengerűrtartalmú turbómotorokról is, amelyeket szintén ezekben a modellekben használna elsőként a Mercedes.
Ha minden igaz, a gyártó az A és a B osztály utódaiból jóval többet próbál majd értékesíteni, mint az aktuális modellekből. Erre egyrészt a szén-dioxid-kibocsátási határértékek miatt rá is kényszerülnek, másrészt tömeggyártó leányvállalat nélkül, amilyen korábban a Mitsubishi és a Chrysler volt, a példányszám emelését is csak a Mercedes márkán belül tudják megoldani, olyan típusokkal, amelyek akár családi autóként is megállják a helyüket. Ez persze nem jelent automatikusan olcsó Mercedeseket, hiszen a cég biztosan nem szeretné, ha olcsó tömegtermékek koptatnák el több mint százéves hírnevét, de az Audi A3-ashoz és az 1-es BMW-hez hasonló árú és használati értékű modellekkel a Daimler is hatékonyan növelheti az eladásokat.