Visszatér a szellős VW Golf
Sokáig úgy tűnt, az Eos kiütötte a nyeregből, mégis elkészítik a Golf nyitott változatát, ott, ahol az összes elődjét is, Osnabrückben.
Korábban soha nem is volt kérdés, hogy ha kabriót kell készíteni egy Volkswagen típusból, az hol valósuljon meg: mindig a Karmann vállalat volt a wolfsburgi óriás udvari szállítója. A Volkswagen kabriók viszont eltűntek, és más megrendeléseket is elveszített a Karmann, így a válság idején csődbe jutott. A VW viszont megtarthatja a hagyományt, mivel felvásárolta a gyárat, minden szerszámával együtt, és a kb. ezer volt Karmann-alkalmazottat is tovább foglalkoztatja. Ezzel a lépéssel szoros összefüggésben határoztak úgy a Volkswagen csoportnál, hogy feltámasztják a Golf Cabriót, méghozzá igen hamar: már 2011 tavaszán elkezdődhet a gyártás, a ma használt Golf platformon elsőként.
A Volkswagen az eddigi hatból három Golf sorozatot nyitott ki. Az I-esből készült nyitott változat, és ezt árusították a II-es gyártásának idején is. A III-asból szintén létezett vászontetős kivitel, és a IV-esből is, bár ez utóbbi is a III-as első karosszériaelemeinek cseréjével jött létre. Az utóbbi két generáció esetében azonban kimaradt a kínálatból a nyitott kivitel: egyrészt ott volt az EOS, amely valójában Golf kabriónak is felfogható, bár annál valamivel nagyobb és drágább lett, másrészt a kabrió-piac manapság messze nem olyan élénk, mint néhány évtizede. A válság elmúltával azonban változhat a helyzet, legalábbis a cég vezetése egyértelműen ebben bízik.