Régóta tesztelik már az RS3-ast, ideje, hogy bemutassák végre. Most, hogy perceken belül érkezik a fő rivális, a BMW 1-es M, belehúztak az ingolstadtiak, kicsit felhergelték a TT RS öthengeresét, nehogy szégyent valljon.
Persze jelentős különbség van az RS3 és az 1-es M filozófiája között, csak a számok hasonlóak. Míg a BMW kizárólag hatsebességes kézi váltóval készül majd, az RS3-ba hétsebességes, duplakuplungos automatát szerelnek. Az Audi ferdehátú, kompakt kasztniba bújtatja a 345 lóerős öthengerest és összkerékhajtást kapcsol hozzá, miközben a BMW testhezálló kupéja ugyanilyen erős hathengeressel és hátsókerékhajtással szerez örömet tulajdonosának. Viszont azt híresztelik, mindkettőből csak 2700 példányt készítenek.
A kis RS megkapja nagyobb testvéreitől a mágnesezéssel állítható karakterisztikájú lengéscsillapítókat és az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálművet is, osztóműve pedig helyzettől függően akár a nyomaték 85%-át is a hátsó kerekekhez küldheti. Ezzel a technológiai arzenállal elképzelhető, hogy az összkerékhajtás hátrányai ellenére gyorsabb köridőkre lesz képes, mint az 1-es M, de pajkosságban valószínűleg nem érheti utol.