Több mint egy éve mutatták be a BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautót a Frankfurti Autószalonon. Mind a formaterve, mind a hajtáslánca annyira sci-finek tűnt, hogy mindenki meg volt győződve arról, csak erődemonstrációról van szó. De nem: gyártani fogják.
A bajor márka irigyei is elismerően hümmögtek, amikor felkapcsolták a fényszórókat a Vision EfficientDynamics fölött. Elképesztő, 0,22-es alaktényezőt valósítottak meg a futurisztikus kék-fehér kétajtóssal, úgy, hogy meghökkentő megoldásai ellenére egy igazán kívánatos, harmonikus formájú tárgy lett. A hajtáslánc sem marad el a külsőtől: az első és hátsó tengelynél elhelyezett villanymotorok a háromhengeres turbódízellel együtt 356 lóerős csúcsteljesítményre képesek. Ráadásnak becsempésztek egy 10 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomagot, amellyel a hibrid 50 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan, konnektorból kiszívott energiával.
Menetteljesítményeiben nem kell szégyenkeznie: 5 másodperc alatti nulla-százas időt mondanak rá, kétszázötvenre korlátozott végsebesség mellett. Nem is ez a meghökkentő, hanem a 3,76 literes fogyasztás, amivel ez a sportkocsi valódi hatékonyságot ígér.
Mindössze három évet adtak maguknak a müncheniek, hogy megépítsék legmerészebb víziójukat. Beismerték, hogy a fejlesztés még kezdeti stádiumban van, akár az is előfordulhat, hogy a háromhengeres dízelmotort benzinesre cserélik, hogy az autó piacképes legyen Amerikában és Ázsiában is. De az elhatározás biztos: 2013-ban a szalonokba kerül az EfficientDynamics, még ha kissé átalakult formában is.
Ez a BMW válasza a Mercedes SLS E-Drive-ra és a Porsche 918-ra. Ára még ugyan nincs, de jóval százezer euró fölötti összegre számítunk, vagyis ez lehet a bajorok abszolút csúcsmodellje. Konkurenseivel ellentétben viszont olyan technológiák előfutára lehet, amelyek középtávon kisebb kategóriákban is életképes alternatívák lehetnek.