Nem volt bukta az aktuális RX-8-as, merész megoldásai és sokat kritizált motorja ellenére sem. Utódjával mégis visszatérne a Mazda a 2002-ig gyártott utolsó generációs RX-7 koncepciójához. A motorjával állítólag már egész jól haladnak.
Sokat pletykáltak már a következő Wankel-motorról, amelyet az RX-9-esbe fejlesztenek a japánok. A legfrissebb információk szerint nem csak a lökettérfogatát növelték, hanem a többször emlegetett elektromos turbós megoldás mellett is kitartanak. Bármilyen műszaki tartalmat is takar ez a megfogalmazás, 300 lóerő fölötti teljesítményt ígérnek rá, ami ráadásul a jelenlegi RX-8-asnál kisebb, könnyebb kasztnit mozgatna.
A szokatlan négyajtós megoldás helyett a jóval nyersebb RX-7-es filozófiájához nyúlnak vissza: a kétajtós kupé súlyát 1250 kiló körül tartják majd, ha igaz a japán forrásból származó információ. Ehhez a következő MX-5-ös platformjára építkeznének, ami logikus lépésnek tűnik, költséghatékonysági szempontból is. Ha a kis roadster betyáros jellemét is megörökli a Wankel-motoros utód, igazi élményautóra számíthatunk, amely súly-lóerő arányával Porsche kaliberű sporkocsikat is megszorongathat.