Porsche Cayman R, ahol a kevesebb több
Stuttgartban a legfinomabb smirglivel estek neki a középmotoros kupénak, hogy még könnyebb és erősebb legyen – de arra persze vigyáztak, hogy a 911-est utol ne érje.
Fura mostohagyerek a Porschénél a Cayman: bár középmotoros felépítése korszerűbbnek számít, mint a faros 911-esé, mégis ez utóbbi áll a kínálat csúcsán, a hagyomány, a klasszikus forma és a hatalmas rajongótábor miatt. Most azonban a Cayman is kapott egy kis törődést: elkészítették az R változatot, amely az eddigi csúcsváltozat, az S sportosabb változata. A 3,4 literes motor teljesítményét tíz lóerővel növelték meg, így 330 lóerős lett, és az autó tömegéből is faragtak egy keveset.
Az 55 kilogrammos fogyás részint néhány könnyű műanyag alkatrésznek köszönhető, részint olyan kényelmi berendezések elhagyásának, amilyen a klímaberendezés vagy a hifi. Így a két tizeddel javult a 0-100 km/h-s sprint ideje: hatfokozatú kézi váltóval 5, hétsebességes dupla kuplungossal 4,9 másodperc alatt megy a mutatvány a Cayman R-nek. A leggyorsabb kivitel, a Sport Chrono csomaggal, 4,7 másodperc alatt gyorsul százra. A végsebesség is javult 5 km/h-t, a manuális 282, az automata 280 km/h-val képes haladni. A Cayman R-ben persze nem csak a motor változott: a futóművet két centivel lejjebb ültették, kisebb lett az üzemanyagtank, és a szériafelszereltség része az önzáró differenciálmű.
Az R változat mintegy 10%-kal lesz drágább, mint az S, és ezért egyértelműen kevesebb kényelmet kínál – cserébe sokkal jobb élményautónak ígérkezik, amelyben a motorhang az egyetlen zene, és nem viszi el a motorerőt az utastér hűtése.