Bemutatták a 6-os BMW-t
Terebélyesebb és elegánsabb a BMW következő luxus-kétajtósa, de azért ez is megy, mint a veszedelem. Meglepő módon nem a kupé, hanem a kabrió változatot mutatták meg elsőként, talán azért, mert Los Angelesben, ahol a premiert tartották, ez számíthat nagyobb figyelemre.
Az új 6-os stílusában követi az 5-ös és a 7-es sorozatot: hasonló a lámpák formája, és a karosszéria oldalán végighúzódó bordák is, bár látványosan alacsonyabb építésű, mint a két luxusszedán. A típus minden irányban nagyobb lett, mint az elődje, ami el is dönt egy régi kérdést. Az előző generációt, különösen az M változatot néhányan még sportkocsiként emlegették – persze ebben a vagányabb formaterv is szerepet játszott – de az új modell már egyértelműen a nagy túrakocsik mezőnyéhez tartozik. Ha a konkurenciát nézzük, a maga 4,894 méterével valahol az öt méter feletti Mercedes CL és az alig több mint 4,5 méteres SL közé lőtték be: a BMW már négyszemélyes, de még épp nem bálna-méretű.
A kabrióra a BMW vászontetőt tervezett, mivel ez jóval könnyebb, és összecsukva kevesebb helyet foglal, mint az összehajtható keménytető. A szerkezet 19 másodperc alatt nyílik és 24 alatt záródik, a 350 literes csomagtérből pedig 50 liternyi teret rabol el, ha lenyitják. Maga a karosszéria is merevebb lett – a gyáriak szerint 50%-kal sikerült javítani a csavarási merevségét, ami egy tető nélküli autónál igazán lényeges fejlesztés.
Egyelrőe egyféle változatot mutattak be, a 650i Convertibe nevűt, amelybe a jól ismert 4,4 literes, 406 lóerős, ikerturbós V8-as benzinmotort szerelik, 8 sebességes automata, vagy hatfokozatú kézi váltóval. Így a nagydarab kabrió 4,9 másodperc alatt gyorsul 60 mérfold/órára (96 km/h). A végsebességet természetesen itt is elektronikusan korlátozzák 250 km/h-ra. A későbbiekben persze bővül a motorkínálat, lesz hathengeres benzines, és Európában dízelmotoros kivitel is. Ha igaz, már készül az új M6-os is, több mint 600 lóerős V8-as biturbó motorral.
A nyitott 6-ost jövő tavasszal kezdik forgalmazni, de addig várhatóan bemutatják a kupé kivitelt is, méghozzá valószínűleg Európában, ahol a zárt kétajtósok iránt nagyobb a kereslet.