Logikus volna a lépés, hisz a tervek szerint a Ladák és Renault-k mellett Nissanok is készülnek majd Togliattiban. Egyelőre azonban csak az oroszok beszélnek a lehetséges üzletről.
Úgy tűnik, az orosz állam nagyon szeretné, ha a Renault-Nissan szövetség minél hamarabb levenné a válláról a Lada fenntartásának nyűgjét, így időről időre újabb forgatókönyveket vetnek fel, ahogy szabadulhatnának az AvtoVAZ részvényeitől. Miután nemrég felajánlották, hogy a Renault vásároljon még 25%-nyi részvényt a meglevő 25% mellé, most pedig a Nissannal vetetnének meg 10%-nyi Lada részvényt. A különbség inkább technikai jellegű, hiszen a Renault és a Nissan gyakorlatilag közös irányítás alatt működik, de talán abban bíznak, hogy így vonzóbbá tehetnék a megállapodást a francia-japán partner számára.
A becslések szerint a Lada anyavállalata, az AvtoVAZ jelenleg mintegy 1,76 milliárd eurót ér, azaz a Nissannak névleg 176 millió eurót kellene kiköhögnie, ha elfogadná az ajánlatot, de az az érzésünk, ha meg is veszik a részvényeket, ennél az összegnél jóval kevesebbet fizetnének – tekintettel arra, hogy a Lada fejlesztését már most is a Renault-Nissan technológia felhasználásával folyik.