Tizennégyezer milliárdot költ a VW fejlesztésre
Egy kisebb ország éves költségvetésének a többszörösét költi a német óriás röpke öt év alatt új típusokra, és a hozzájuk kapcsolódó gyártási feladatok előkészítésére.
Az 51,6 milliárd euró még autóipari léptékkel nézve is csillagászati összeg – ennyiből szinte bármelyik konkurens autógyárban többségi részesedést vehetne a Volkswagen. A német gyártó azonban abban a reményben költ el ennyi pénzt, hogy a többszörösét nyeri vissza, és folytathatja eddig töretlen menetelését a világelsőség felé. Durván a pénz fele marad a VW németországi üzemeiben, mintegy 10,3 milliárdot költenek fejlesztési célokra – új típusokra és a meglevő modellek cseréjére, valamint kutatásra – és 10,6 milliárd euróért fejlesztik a kínai részleget, ahol az utóbbi években nagyobb volt a növekedés a konszernen belül, mint bármelyik másik piacon.
A Volkswagen távlati célja az, hogy a valaha volt legnagyobb és legnyereségesebb autógyártó vállalkozássá váljék, utolérve, majd megelőzve a Toyotát, és mindenki mást is. Azt persze ők is tudják, hogy ez nem megy egyik napról a másikra, ezért 2018-at jelölték meg, mint a célkitűzés teljesülésének reális időpontját. Ahhoz azonban, hogy mindebből legyen is valami, a Volkswagennek számos területen fejlődnie kell még. Egyebek között el kell készítenie saját hibrid hajtásrendszerű szériamodelljeit, és hozzá kell igazítania a kínálatot az egyes piacok igényeihez, hasonlóan a Toyota gyakorlatához, ez pedig indokolja a gigászi költségvetést.