A Ferrari a héten rendezte meg az évadzáró eseményét a spanyolországi Valenciában, melyen a bajnokesélyes, magyar pilóta, Válint Tibor is részt vett csapatával, a Warm Up Racinggel. A Ferrari Challenge futamokon kívül sok érdekesség színesítette a programot, többek között a Forma-1-es Ferrari csapat is tiszteletét tette a helyi kedvenccel, Fernando Alonsóval és Felipe Massával.
Rendhagyó módon már szerdán elkezdődtek az események a 4005 méteres aszfaltgyűrűn, melyet elsősorban MotoGP futamokra építettek. A pálya technikás kanyarokkal tarkított, ám gyors, kidobós, balos ív is található rajta. Válint Tibor a második helyen zárta a 200 perces etapot. A Ferrari F430 Challenge beállításai remekül működtek.
Csütörtökön a reggeli, egyórás szabadedzésen és a délutáni időmérőn is jól szerepelt és tartotta második helyét. Legjobb körideje 1:42:233 volt, amivel csupán 42 ezred másodperccel maradt le az orosz Skryabintól, aki a legnagyobb bajnoki aspiránsa volt. A harmadik helyen a dán Johnny Laursen végzett, de már több, mint fél másodperccel futott rosszabb időt, mint Válint és így alaposan leszakadt.
A pénteki nap az öregebb Ferrari versenyautók a szabadedzésük alkalmával felolajozták a pályát. Néhány kanyar úgy csúszott, mintha jégpálya lett volna. A pilóták dolgát az is nehezítette, hogy a mezőny megnőtt, így többen indultak. Emiatt folyamatosan nagy forgalom volt a pályán és nehéz volt tiszta kört futni. Válint Tibor 1:42:982-es idejével a második helyen állt, ám a véghajrában Roessler és Galassi is megelőzte. Neki nem sikerült javítani az előbb említett okok miatt, és maradt negyedik.
Délután 13:40-kor kezdődött az első verseny, amely nem a várt forgatókönyv szerint zajlódott. Válint Tibor 17 pontos előnnyel érkezett, így bőven elég lett volna mindkét futamon negyedikként befutnia a célba, és zsebben lett volna a bajnoki trófea. A rajt után sikerült is jól eljönnie, és a belső íven befordulnia. Beállt a sorba és üldözni kezdte a többieket. Skryabin ment az élen, a cél a célba érés volt. A második körben viszont a cseh Pergl szabályosan kilökte Válintot a pályáról a negyedik kanyarban. A Ferrarijának jobb hátát ütötte meg úgy, hogy a szétrobbanó féktárcsának egyik darabját az első szélvédőbe beleégve találták meg a szerelők.
A bokszba még vissza tudott jönni autójával, de feladni kényszerült a versenyt és pontot sem szerzett. Skryabin 17 pontot kapott az elsőségért, a leggyorsabb körért és a pole pozícióért összesen, így holtversenyben álltak 117 ponttal, Válinttal a bajnoki lista élén. A német Roessler lett a második, ő is 117 ponttal állt volna, ám szabálytalan váltóprogram miatt kizárták, és elvették pontjait.
Az utolsó verseny döntött a bajnoki kupa sorsáról. Válint és a másik bajnoki címre törő, Skryabin között hét Ferrari állt a rajtrácson. Utol kellett érni az oroszt, hogy az esélyek életben maradjanak.
A startot remekül kapta el a magyar pilóta és az első kanyarban már négy versenyzőt előzött meg. A második kanyarban további két Ferrarit utasított maga mögé, és már csak egy, venezuelai versenyző volt előtte. Mind a ketten gyorsak voltak és folyamatosan közelítettek Skryabinra. A második kört befejezve, a célegyenes végi féktávon utolérték az oroszt, aki nem bírta a nyomást és kicsúszott. Először a venezuelai versenyzőnek, majd Válintnak csapódott, kiütve őket a versenyből.
Válint Tibornak sikerült még visszakeverednie a pályára és folytatta a többiek üldözését. Három pontot kellett volna szereznie, de kétkörös hátrányból ez már lényegében lehetetlen volt. A Ferrari F430 Challenge eleje kezdett szétfoszlani az ütközés következményeként. A lökhárító közepe hiányzott és a két szélét a földön húzta, ami meglehetősen látványos és hangos volt. Így is megfutotta a leggyorsabb kört, de sajnos több pontot nem bírt szerezni, a 17. helyen zárta a versenyt.
A bajnoki trófeát – a Forma-1-hez hasonlóan – a nevető harmadik, Wido Roessler szerezte meg. Ő nyerte a futamot is. Marco Galassi lett a második, míg a dobogó harmadik fokára Torbjorn Ekstrand állhatott fel. A bajnoki tabellán a második helyet az orosz Aleksandr Skryabin szerezte meg, pontegyenlőséggel Válint Tibor lett a harmadik.
A délutáni programot a Ferrari Forma-1-es csapatának bemutatói színesítették. A helyi kedvenc, Fernando Alonso és csapattársa, Felipe Massa számos kört tett meg az idei Forma-1-es Ferrarikkal. Természetesen nem maradhatott el a végén a gumik elfüstölése sem, melynek a helyi nézőközönség láthatóan örült.
Reméljük, a jövő év több sikert tartogat mind a Warm Up Racing, mind a Forma-1-es Ferrari csapat számára. Most egy hosszú pihenő jön, lesz idő felkészülni a 2011-es szezonra.
A Ferrari Challenge hétvégi eseményeiről bővebben a www.warmupracing.hu oldalon olvashatnak.