Kevés a háromszáz lóerő?
Mindenki a négykerekű nyerseség nonpluszultrájának ismeri az Ariel Atomot. Teljesítményhiányra senki nem panaszkodott eddig. A németek mégis felvették a le sem ejtett kesztyűt, és felhúzták a motorját 340 lóerőre.
Ehhez a motorblokkon kívül lényegében mindent átdolgoztak a Wimmer RS tuningcégnél, aminek szerepe van a teljesítményleadásban – a kétliteres Honda blokkból a széria 300 lóerő sem kevés. Optimalizálták a kompresszort, versenykatalizátoros kipufogórendszert csavaroztak rá, és a benzinpumpát is erősebbre cserélték. Persze a motorvezérlő elektronikát is az új egységekhez hangolták, így sikerült kicsiholni a 282 Nm csúcsnyomatékot a négyhengeresből.
Azt ígérik, hogy a gyárilag is észbontó hangot tovább fokozza az egyedi kipufogó, és visító kompresszorsüvítés mellett 7,1 másodperc alatt éri el a kétszázat a 469 kilós übergokart. Százig nem sikerült mérhető különbséget elérni a szériamodellhez képest.