A vezetőség rábólintott, így már megkezdődött a fejlesztés, állítólag Ferrari alkatrészek nélkül. Ez persze nem jelenti, hogy a mérnökök ne használnák fel a Ferrari és a Maserati modelleknél összegyűjtött tapasztalatokat, például a főegységek működésének összehangolásánál.
Az információ egyenesen a Dodge részletet jelenleg vezető Ralph Gillestől származik, aki elmondta, hogy műszaki szempontból a kitaposott ösvényen maradnak. Ez annyit tesz, hogy várhatóan marad a nagy hengerűrtartalmú, nyomórudas V10-es motor, bár valószínűleg alaposan továbbfejlesztve, nagyobb teljesítménnyel és csökkentett fogyasztással. Gilles, aki egyben a Dodge formatervezési részlegének vezetője is, azt is megerősítette, hogy maradnak a megszokott arányok, azaz a hosszú orr, és a szokásosnál jóval hátrébb elhelyezett kabin. „Ez a Viper különlegességének egyik titka. Nagyon kevés típust készítenek manapság ilyen arányokkal.” – magyarázta a Dodge igazgatója.
Sokáig úgy nézett ki, hogy a Chrysler csoport megszabadul a Vipertől, de miután a Fiat átvette az irányítást, felélesztették a sportkocsi-programot. Az olaszok ugyanis úgy vélik, a Viper sokkal több hasznot hozhat a cég arculatának lényeges elemeként, akár közúton, akár a versenypályákok, mint amennyit a kis szériás gyártáson éves szinten elbuknak. Ugyanakkor mivel az épp kifuttatott modell utódjának fejlesztését évekkel ezelőtt leállították, és csak most kezdték újra a munkát, lényegében a nulláról indulva, a következő Viper bemutatására legkorábban 2013-ban kerülhet sor.