Mindössze négy év után váltják le a kompakt szabadidő-autót a Fordnál, az utódja egyszerre mutatkozik be Európában és Észak-Amerikában.
A Fordnál azon dolgoznak, hogy minél inkább lecsökkentsék az egyszerre gyártásban tartott modellek számát. Így gyakorlatilag ugyanazokat a típusokat forgalmazzák majd mindenütt. Ilyen világautó a Fiesta, a Focus, és a következő egységes típus, amelyet jövő januárban állítanak ki Detroitban, egyelőre csak tanulmányautóként, a Kuga utódja lesz, amely egyben az Észak-Amerikában forgalmazott Ford Escape-et is felváltja.
Úgy néz ki, hogy az új modell műszaki szempontból a Kugára épül ugyan, de más lesz a formája, és az amerikai vásárlók kedvéért a méreteit is megnövelik valamelyest. Európában alighanem marad a Kuga, Észak-Amerikában pedig az Escape elnevezés, de ugyanazt a típust gyártják majd a németországi Saarlouisban és az amerikai Louisville-ben. Így a Ford spórolhat a fejlesztés, a gyártás, sőt, a piaci bevezetés költségein is, miközben a vásárlók ebből – jó esetben – nem vesznek észre semmit. Az egyes piacokra szánt változatok között persze lesz némi különbség, de elsősorban hangolásbeli eltérésekre kell gondolni. A motorválaszték nagyrészt az azonos padlólemezre épülő Focusból érkezik, de ahogy az Escape aktuális generációjából, az új modellből is lesz hibrid kivitel, és ezt már Európában is forgalmazzák majd.
A Ford várhatóan ugyanúgy egy erősen eltúlzott formai megoldásokat hordozó tanulmányt mutat be januárban, mint a Kuga aktuális generációjának, vagy épp a Mondeónak a premierje előtt. Így a vásárlók már bő másfél évvel a forgalmazás kezdete előtt felmérhetik, hogy mekkora és milyen stílusú autót készül piacra dobni a Ford.