Nem sokon múlott, de idén is az Audi nyerte a Le Mans-i 24 órást. Hogy megőrizzék az elmúlt évtized dominanciáját, időre el is készítették a jövő évi R18-as prototípust. Nem csak apróságokon változtattak.
Első ránézésre látszik, hogy új autóval van dolgunk, nem csak reszelgettek egy kicsit a győztes R15-ön. Az eddigi nyitott Audi prototípusokkal ellentétben az R18 pilótái zárt kabinban dolgozhatnak majd, amely a fejlesztők szerint csökkenti a légellenállást és a sofőröket is kevésbé fárasztja. Talán nem véletlen egybeesés, hogy a nagy Audi-sorozatba 2009-ben csákányként beékelődő Peugeot 908 is zárt.
Az egy darabból álló szénszálas kasztniba 3,7 literes V6-os TDI-t szerelnek, amely jóval kisebb az eddig használt 5,5-ös V10-esnél. A hatsebességes váltót is a kisebb motorhoz igazították. De az igazi pimaszságot a LED-es fényszórók rejtik: 1-est mintázó nappali világítással tudatják az ellenfelekkel már a visszapillantó tükörben is, hogy ki a favorit.
A prototípust november óta tesztelik, első versenye az áprilisi spai hatórás verseny lesz. Le Mans-ban három autót szeretnének rajthoz állítani a Joest csapat színeiben.