GMC Sierra: frissen kikelt szaurusz
Gigászi termet, V8-as motor, terepgumik és férfias vonások – tíz évvel ezelőtt slágertermék lett volna a Sierra, ma viszont inkább egy letűnt korszak maradványának látszik.
Ha abból indulunk ki, hogy manapság minden gyártó kisebb fogyasztásra, tömegre és anyagfelhasználásra törekszik, a GMC pick-up pontosan a széliránnyal szemben áll. Az alvázas felépítés és a szögletes, nagy homlokfelületű felépítmény sok feleslegesen elégetett üzemanyagot jelent, még akkor is, ha a platós óriás 6,6 literes, 397 lóerős V8-as motorja gázolajat, és nem benzint fogyaszt. Cserébe a Sierra komoly terepjárónak tűnik, legalábbis a 89 centi átmérőjű BF Goodrich off-road gumik és a megemelt hasmagasság alapján. Belül megint egy újabb arcát mutatja a tanulmány: csupa bőr és szálcsiszolt fém, a létező legmagasabb felszereltséggel és azzal az új, 80 GB-os háttértárolót tartalmazó hifi rendszerrel, amelyet a GM csak a közeli jövőben kezdi felszerelni a szériamodelljeit.
Az óriási pick-up egyelőre tanulmányautóként mutatkozik be a Detroit Motor Show-n, január elején, de az az érzésünk, nincs messze a sorozatgyártástól, legfeljebb a kerekei lesznek kisebbek, és a króm kevesebb, mire a kereskedésekbe kerül. Végülis a kategória létezik, hisz a Ford is kínálja az F150-est és a Chrysler is a Ram sorozatot, és ha a városlakók már kevesebben is vesznek pick-upot munkába járni, vidéken még mindig ezek a nagydarab, masszív platósok számítanak az elsődleges közlekedési és munkaeszköznek.