Minden bizonnyal emlékeznek még 2009 nagy autóipari botrányára, a Toyota-gate-re. A cirkusz egy sajnálatos balesetből pattant ki, melyben 2009 augusztusában a 45 éves Mark Saylor őrmester, felesége, lányuk és sógora vesztették életüket Kaliforniában. A balesetet a kivizsgálás szerint a gyártó hibájából rosszul rögzített padlószőnyeg alá beragadt gázpedál okozta. Az autó 180 km/órás sebesség fölé gyorsult, összeütközött egy másik autóval, leesett az útról és kigyulladt.
A Toyota azonnal gigantikus visszahívási akciót hirdetett és kicserélte az összes, hibás padlószőnyeget. Nem sokkal később egy ugyanilyen akció keretén belül az ominózus pedált is lecserélték, amivel lényegében elismerték az első visszahívás sikertelenségét. Csak az Egyesült Államokban 32,4 millió dollárjába került mindez a márkának.
A hozzátartozóknak kifizetett 10 millió dolláros kártérítésről még szeptemberben döntés született azzal, hogy nem kap nyilvánosságot az ügy, hiszen lassan csitulni kezdtek a hullámok, az affér felemlegetése senkinek nem tett volna jót. Egyik ügyvédjük azonban tájékoztatta erről azt a Lexus-kereskedést, amelyiktől a család a balesetet szenvedett autót lízingelte, onnan pedig kiszivárgott az információ.
A Toyota nyilatkozatában szerencsétlen esetnek nevezte a tényt, hogy kitudódott az összeg, mivel mindkét fél megegyezett arról, hogy titokban tartják a dolgot, tekintettel a tragikus esemény könnyebb feldolgozására és családokat utólagosan érhető attrocitásokra.
A márka imidzsének nem okozott különösebb kárt az eset az ottani piacon, hiszen az idei második félév eladásai túlmutatnak a tavalyi számokon is.