Európai fejjel nehéz megérteni az orosz gondolkodást. Ismerjük a Marussia prototípusait, a B1, B2 sportkocsikat és az F2 terepjárót is, de még mindig hihetetlennek tűnik, hogy komolyan gondolják a gyártásukat. Pedig az oroszok nem viccelnek: a Frankfurti Autószalonra hét modellel készülnek.
Az eddig bemutatott típusok mellé egy sportos kupét, egy luxus-SUV-ot, egy limuzint és egy kis, városi autót állítanak a német autókiállításon, és új üzemet terveznek Belgiumba és Németországba. Ezzel a gyártókapacitásukat szeretnék növelni, amit eddig évi háromszáz és kétezer közötti darabszámra becsültek moszkvai telephelyükön. Azért érdekes a terjeszkedés, mert eddig nem hallottunk még hírt arról, hogy mennyit sikerült egyáltalán eladniuk.
Londonban és Monacóban is nyitnának új szalonokat, de az ázsiai piac meghódítása után az Egyesült Államokat vennék célba. Az ambiciózus nyilatkozatok mellett a Virgin csapaton keresztül bevásárolták magukat a Formula 1-be is, ami nem akármilyen anyagi hátteret feltételez. Ezzel szemben a megjelentetett anyagaik nem feltétlenül profizmust sugároznak - a BBC híradásában ráadásul a Ferrarinál is jobbnak mondja a bőrdzsekis cégvezető a Marussiát, ami azért túlzásnak tűnik.
A technikáról egyelőre annyit tudni, hogy a motorokat Cosworth-től vásárolnák, 300 és 420 lóerő közötti teljesítménnyel, az autó többi része pedig állítólag saját fejlesztés. Meglepő lenne, ha a múlt és név nélküli márka a hazaszerető oroszokon kívül is találna vevőket.