Az olaszok célja az, hogy abszolút irányítást szerezzenek a detroiti autógyártó felett. A Fiat eddig lényegében ingyen jutott Chrysler-részvényekhez, de azért, hogy megszerezzék az amerikai vállalat 51%-át, akár jelentős összeget is hajlandóak volnának fizetni.
A Fiat csoport, bár pillanatnyilag irányítja a Chrysler működését, egyelőre csupán egy 20%-os részvénycsomagot birtokol a vállalatból. További 15%-ot kaphat, ha beindítja egy takarékos négyhengeres motor gyártását valamelyik amerikai üzemben, illetve egy 6 liter/100 km-nél alacsonyabb fogyasztású modellel bővíti a Chrysler kínálatát. Ez azonban együtt is kevés a teljes kontrollhoz, és ha a Chrysler ismét tőzsdére bocsátja a részvényeit, a Fiat, amely teljes technológiai tudását átadta az amerikai vállalatnak, akár kisebbségbe is kerülhet a detroiti gyártón belül. Épp ezért valószínű, hogy még a tőzsdei bevezetés előtt megpróbálnak további 16%-nyi részvényt vásárolni, és ezzel abszolút többségbe kerülni a cégen belül.
A vásárlás előtt azonban még vissza kell fizetni a válság alatt felvett 7,4 milliárd dollár kölcsönt az amerikai és a kanadai kormánynak, illetve Ontario államnak, akár a Chrysler nyereségéből – ami egyelőre messze nem fedezi ezt az összeget – vagy újabb kölcsönökből. A Fiat vezetése ez utóbbival próbálkozik: Sergio Marchionne, aki pillanatnyilag egy személyben igazgatja a Fiatot és a Chryslert, azt mondja, reményei szerint még 2011 első felében sikerül új hitelezőket találni. Hosszabb távon persze a részvénykibocsátás lesz a megoldás, amellyel a cég pénzügyi helyzete teljesen helyrebillenhet.
Nagyon úgy néz ki, hogy a Fiat teljes összeolvadást tervez a Chryslerrel, hogy a két vállalat együtt ismét a legnagyobb játékosok közé kerülhessen a világ autógyártásában. Ehhez azonban tisztázni kell a tulajdonviszonyokat, hogy külső befolyás később se bolygathassa meg a két autógyártó szoros kapcsolatát.