Az olaszok célja az, hogy abszolút irányítást szerezzenek a detroiti autógyártó felett. A Fiat eddig lényegében ingyen jutott Chrysler-részvényekhez, de azért, hogy megszerezzék az amerikai vállalat 51%-át, akár jelentős összeget is hajlandóak volnának fizetni.
A Fiat csoport, bár pillanatnyilag irányítja a Chrysler működését, egyelőre csupán egy 20%-os részvénycsomagot birtokol a vállalatból. További 15%-ot kaphat, ha beindítja egy takarékos négyhengeres motor gyártását valamelyik amerikai üzemben, illetve egy 6 liter/100 km-nél alacsonyabb fogyasztású modellel bővíti a Chrysler kínálatát. Ez azonban együtt is kevés a teljes kontrollhoz, és ha a Chrysler ismét tőzsdére bocsátja a részvényeit, a Fiat, amely teljes technológiai tudását átadta az amerikai vállalatnak, akár kisebbségbe is kerülhet a detroiti gyártón belül. Épp ezért valószínű, hogy még a tőzsdei bevezetés előtt megpróbálnak további 16%-nyi részvényt vásárolni, és ezzel abszolút többségbe kerülni a cégen belül.
A vásárlás előtt azonban még vissza kell fizetni a válság alatt felvett 7,4 milliárd dollár kölcsönt az amerikai és a kanadai kormánynak, illetve Ontario államnak, akár a Chrysler nyereségéből – ami egyelőre messze nem fedezi ezt az összeget – vagy újabb kölcsönökből. A Fiat vezetése ez utóbbival próbálkozik: Sergio Marchionne, aki pillanatnyilag egy személyben igazgatja a Fiatot és a Chryslert, azt mondja, reményei szerint még 2011 első felében sikerül új hitelezőket találni. Hosszabb távon persze a részvénykibocsátás lesz a megoldás, amellyel a cég pénzügyi helyzete teljesen helyrebillenhet.
Nagyon úgy néz ki, hogy a Fiat teljes összeolvadást tervez a Chryslerrel, hogy a két vállalat együtt ismét a legnagyobb játékosok közé kerülhessen a világ autógyártásában. Ehhez azonban tisztázni kell a tulajdonviszonyokat, hogy külső befolyás később se bolygathassa meg a két autógyártó szoros kapcsolatát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
