A Volvo a BMW X1 babérjaira tör

2011.01.05. 06:19

Ha minden igaz, három év múlva készen lesz az XC30-as, a svédek kompakt szabadidő-autója.

xc30pv

A Volvo legnagyobb problémája évek óta, hogy miként növelje eladásait, és úgy néz ki, a svédek is ugyanarra a következtetésre jutottak, mint a német luxusautó-gyártók: több modellre van szükség. A cég vezetése egyértelműen lefelé igyekszik bővíteni a kínálatot, erre utalnak a korábbi hírek az ötajtós C30 változatról, de úgy néz ki, ennyivel nem elégszenek meg. Az új cél a kompakt szabadidő-autók piaca, amelyet a prémium-szegmensben eddig csak a BMW célzott meg az X1-essel, de egy árszinttel lejjebb már most is meglehetősen zsúfolt a piac. A VW Tiguan, a Nissan Qashqai vagy a Ford Kuga eladásai azt mutatják, hogy van igény ilyen felépítésű típusokra, és ez nyilván nem csak a tömeggyártókra igaz.

A XC30-as várhatóan ugyanarra a P1 platformra épül majd, mint a C30-as, az S40-es és a V50-es, így a fejlesztés és a gyártás költsége sem lesz túl nagy. A szabadidő-autóhoz persze összkerék-hajtás kell, azaz szükség lesz néhány komolyabb módosításra, de ez nyilván nem haladja meg a Volvo lehetőségeit. Az eddig kiszivárgott információk szerint az új típus hossza kb. 4,35 méter lesz, azaz csaknem 30 centivel lesz rövidebb, mint az XC60-as, viszont készül egy nyújtott tengelytávú változat is az amerikai és a kínai piac számára.

A Volvo persze nem elég nagy cég, különösen most, hogy lényegében önállóan kell boldogulnia, így nem futtathat túl sok fejlesztési programot egymással párhuzamosan. Az XC30 kifejlesztése kedvéért áldozatokat kellett hozniuk: a pletykák szerint az S40 utódjának bemutatását halasztották el határozatlan időre, hogy a hobbiterepjáró, illetve az ötajtós C30 változat időre elkészülhessen.