Csupa ellentmondás ez a gép: egyszerre próbál sportos és célszerű, gyors és takarékos, vonzó és felkavaró lenni. Nem fog mindenkinek tetszeni, de nehéz szó nélkül elmenni mellette.
A Hyundai minden erejével igyekszik kitörni a szürkeségből, ennek bizonyítéka a vadiúj Veloster. Lényegében ezt szánják a korábbi Coupé utódjának, de arra az elmúlt évtizedekben rájöhettek, hogy egy egyszerű kupé-forma ma már nem elég a boldoguláshoz, különösen akkor, ha a márkajelzés még mindig nem mond semmit a közönségnek. A Volkswagen el tud adni egy egyszerű háromajtóst Scirocco néven, de ehhez kell a bejáratott név, a Hyundainak viszont kell valami különlegesség, ha labdába akar rúgni.
Épp ezért egy provokatív autót készítettek: a Veloster csapott farával, egy baloldali és két jobboldali ajtajával, fura hátsó lámpáival és agresszív orrával kilóg az eddig megszokott sémákból, és ez talán a javára válik. Az autó egyelőre egyféle motorral, egy 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, 140 lóerős négyhengeressel érkezik, ami épp csak elég a sportos autózáshoz, viszont nagyon takarékos – legalábbis erre utal a 138 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás, ami lényegében kisautós érték. Később jön egy erősebb változat is, ugyanennek a motornak a turbóváltozatával, amely 208 lóerős lesz, így a Veloster azok számára is vonzó lehet, akik spórolás helyett inkább száguldanának egy kupéval.
A fogadtatás persze még kérdéses: az autó fronthajtású, ami eleve kérdésessé teszi, hogy a sportkocsi-rajongók elfogadják-e, és a Hyundai márkanév is megnehezítheti a típus dolgát. Ugyanakkor Észak-Amerikában könnyen válhat a kezdő autósok – jobb módú diákok, fiatal párok – kedvencévé, hiszen vagány, takarékos, gyors és viszonylag olcsó.