BMW: a négyhengeres turbóval is kevés?
A leggyorsabb 1-es az eredeti tervek szerint kisebb motort kapott volna, de nem volt elég fürge, így a kukában végezte a tervezet.
Még 2007-ben állította ki a BMW Tokióban az 1-es tii tanulmányt, de akkor nemigen beszéltek róla, hogy mi mozgatja a gépet. Pedig akkor már készült egy négyhengeres, kétliteres turbómotor, amelyet a csúcsváltozatba szántak. A BMW egyik munkatársa szerint ez lett volna az 1-es M változata, de kiderült, hogy nem tudják a négyhengeres teljesítményét a 135i hathengeresének 306 lóereje fölé emelni. A sportváltozat viszont nem lehet lassabb, mint a mezei 1-esek legerősebbike, így újragondolták a fejlesztést. A négyhengeres turbó ötletét félretették, és a hathengeres biturbó köré építettek inkább sportosabb autót.
A sors fintora, hogy a turbós négyhengeresek most ismét előtérbe kerülnek a BMW-nél is, de már mint a fogyasztáscsökkentés eszközei – néhány éven belül a német gyártó is ilyenekkel váltja ki négy- és hathengeres szívómotorjait.