Az egyik hatalmas, a másik törékeny alkatú, és olcsó. A Prius egész családdá bővül, rövid időn belül.
A két modell körül a Prius V áll közelebb a szériagyártáshoz: ez a nagydarab hibrid már az idén gyártásba kerül. A tervezők megtartották az alap-Prius jellegzetes formáját, de jól felpumpálták, így kívülről testesebb, belülről pedig jóval tágasabb lett. A 4,615 méter hosszú autó csomagtere 971 literes a gyáriak szerint – bár alighanem a tetőig pakolva – és az ígéretek szerint jóval nagyobb hátsó lábteret kínál, mint az alapmodell. Ezen túl hatalmas üvegtetőt, LED-es lámpákat és gazdag biztonsági, illetve kényelmi felszereltséget kínál a Prius családi változata. Műszaki szempontból azonban nem hoz semmi újdonságot: a hajtáslánca csavarról csavarra azonos az eddig ismert Priuséval, bár ez nem csoda, hisz ugyanezt a hibrid rendszert használják már az Auris hibridben és a Lexus CT200h-ban is.
A másik detroiti Toyota újdonság a Prius C névre hallgat, lefelé bővíti a Toyota hibrid-kínálatát. Az ötajtós, tömpe orrú kompaktból, amely egyelőre csak tanulmány, 2012-re lesz sorozatgyártmány az ígéretek szerint, méghozzá a jelenlegi Priusnál takarékosabb és olcsóbb modell. Ez lehet a Toyota hatékony válasza a Honda Insightra, amely mind Japánban, mind Észak-Amerikában jónéhány potenciális vevőt rabolt a Toyotától. Úgy tudjuk, a japán óriás itt is a kitaposott utat járja, azaz Ni-MH akkumulátorokat használnak majd külső töltési lehetőség nélkül, de azt ígérik, a hagyományos rendszerek közül az övék lesz a leghatékonyabb.
Ahogy ígérte, a Toyota hozzálátott hibrid-kínálatának bővítéséhez, méghozzá a bevált recept alapján. Messziről felismerhető modelleket készítenek, amelyekkel a vásárló nem csak a benzinen spórolhat, de meg is mutathatja országnak-világnak, hogy környezettudatosan él – ez pedig hatékonyabban adja el az ilyen autókat, mint bármilyen fogyasztási adat.