Beólálkodik Magyarországra a Suzuki Kizashi
Nem véletlen, hogy különösebb hírverés nélkül vezetik be a nagy szedánt a magyar piacra: az egyetlen elérhető változat meglehetősen drága, és költségesen fenntartható modellnek ígérkezik.
A Suzukinál nem komplikálták túl a Kizashi hazai premierjét: egyszerűen beírták a hivatalos árlistába az egyetlen elérhető változatot. Ez fokozatmentes automata váltót, négykerék-hajtást és 2,4 literes, négyhengeres benzinmotort kapott, az ára pedig 9,29 millió forint, plusz a 150 ezres metálfény-felár. Ez annyit tesz, hogy a japánok egyelőre nem készítettek Európára szabott kivitelt, legalábbis a motor és az erőátvitel megválasztása kifejezetten az amerikai ízlésvilágot tükrözi. Úgy tudjuk, maga a gyártó sem vár jelentős eladásokat: inkább csak kétszámjegyű eredményre számítanak az idén Magyarországon, azaz arra a néhány megszállottra, aki ragaszkodik a Suzuki márkához, akkor is, ha nagyobb autót vesz.
A Kizashi persze nem lenne esélytelen versenyző Európában, és különösen Magyarországon, ha kapna egy korszerű dízelmotort, esetleg kétkerék-hajtással és kézi váltóval is elérhető lenne, barátságosabb áron, egy ilyen Suzuki flottaüzemeltetők és magánszemélyek számára egyaránt vonzó lehetne. Pillanatnyilag azonban úgy tűnik, ez a kivitel legfejlebb a Suzuki fejlesztési osztályán létezik.