BMW: Új kétliteres turbómotor és M-csomag az X1-hez

2011.01.22. 16:21


A BMW bemutatta az X1 számára készített M-csomagot, mely nem csak új külső-belső elemeket, hanem áthangolt futóművet is tartalmaz. Az optikai tuning részei jól látszanak, az M Aerodynamics Package-hez tartozó küszöbtoldatok és lökhárítók egész elfogadhatóan agresszív külsőt kölöcsnöznek a legkisebb X-nek. A beltérben leginkább az alcantara-szövet kombinációjú kárpit és a klasszikusnak mondható, húsos-bőrös M-kormány a feltűnő.

Bár kétségtelen, hogy egy alap 18d-esetében kicsit tán többet mutat, mint valójában tud, azonban ne feledjük el, hogy ebben a modellben debütál a BMW vadonatúj, kétliteres, négyhengeres turbómotorja, amely a donwsizing jegyében lassan leváltja a díjakkal övezett, csodálatos, soros hathengeres szívómotort.

Az N20 kódjelű új motor 245 lóerős, kettős megfúvású turbófeltöltőt, deirekbefecskendezést és természetesen VALVETRONIC szelepvezérlést kapott. Gyengének persze nem gyenge: 245 lóerőt ad le 5000-es fordulatszámon és 350 Newtonmétert már 1250-es fordulatszámtól. Az általa ebben a típusban leváltott háromliteres sorhatos 258 lóerőt és 310 Newtonmétert tudott. (És persze olyan hangot, amit egy négyhengeres soha.)

Hatsebességes kéziváltóval 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. A kombinált, 7,9 literes fogyasztást persze érdemes fenntartásokkal kezelni, mindenesetre bizonyosan alacsonyabb lesz, mint a régi hathengeres esetében.

Az új motor hamarosan az 1, X3, 3, Z4 roadster és 5-sorozatból is kiszorítja a régit. Igen, mi is sajnáljuk egy kicsit, de a haladás megállíthatatlan...