Senki nem tudja honnan és pontosan kitől szivárogtak ki a vázlatok, de a tény, hogy két, fiatal török formatervező, İsmet Çevik és Fatih Tezel elkészítette a Z5 látványterveit, azért többet elmondhat, mint gondolnánk. Mivel már tisztában vagyunk azzal, hogyan és miképp születik meg egy új típus, így akár az is feltételezhető, hogy a pályázati beadványok egyikét láthatjuk. Egy-egy dizájnercsapatban több tucat olyan fiatal, feltörekvő formatervező dolgozik, akikről még sosem hallottunk...
A kiszivárgott tanulmány csak megerősíti azt, amit autós berkekben lassan tényként fogad el mindenki: a BMW az Audi R8 riválisán dolgozik. Az Audi e téren egyértelmű lépéselőnybe került, hiszen a VW-csoporttal a háta mögött sikerrel dobta piacra a középmotoros szupersportot. Ha a BMW továbbra is tartani akarja kitűnő pozícióját a piacon, lépnie kell.
Már a 2008-ban bemutatott Z10 tanulmány is jelezte, hogy komolyan vették a feladatot, ám míg abban az aktuális V10-es áthangolt változata dolgozott, addig a Z5 számára már egy modernebb V8-as motort képzeltek el.
A formaterv gyanúsan finoman illeszkedik a Vision Efficient Dynamics-által bevezetett formavilágba, ráadásul semmi extrém megoldás nem látszik rajta, amit a mai technológiai szinten ne lehetne megvalósítani.
Tény és való, hogy - ha valaha is elkészül az M1 utódja -, valószínűleg kevesebb radikális formai elemet tartalmaz majd, mint a látványterv, de biztosak vagyunk benne, hogy valami készül. És ha csak fele ilyen jól néz majd ki, akkor igazán érdemes lesz kivárni.