Volkswagen, egy literes fogyasztással
A Formula XL1-ben az összes ma ismert spórolási technikát bevetették, meg is lett az eredménye. Ez az autó valóban lefutja a száz kilométert, kevesebb, mint egy liter gázolajjal.
Az ezüst szivar formája ismerős lehet: erőseb emlékeztet a 2009 őszén bemutatott L1 tanulmányéra, bár az új XL1-es alapos továbbfejlesztés eredménye. Bár az orr-rész kialakítása szinte azonos, az újabb gép szélesebb, hosszabb, és teljesen más, aerodinamikailag kedvezőbb kialakítású a hátsó része. A hatékonyabb forma is hozzájárul, hogy a fogyasztást sikerült 1,49-ről 0,9 literre csökkenteni 100 kilométeren, de persze az új hajtásrendszer is jóval hatékonyabb lett. A jármű mozgatását hibrid hajtásláncra bízták, amely egy 800 köbcentis, 48 lóerős kéthengeres, kísérleti TDI dízelmotorból, a hozzá kapcsolt hétfokozatú dupla kuplungos váltóból, egy 27 lovas villanymotorból és Li-ion akkucsoimagból áll össze. A 800 kilós gépet egész lendületesen mozgatja a bonyolult hajtásrendszer: 11,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és a végsebessége pedig 160 km/h. Az XL1-es tisztán elektromos üzemben is használható, ilyenkor 35 kilométert tehet meg a dízelmotor beindítása nélkül.
Az XL1-es Katarban mutatkozik be a jövő hét folyamán, de akárcsak szellemi elődei, ez sem szériagyártmánynak készült, inkább csak afféle demonstrációs eszköz, amely azt hivatott megmutatni, hogy a legkorszerűbb megoldások felhasználásával milyen hatékony lehetne egy személyautó. Ugyanakkor az XL1 kétségtelenül közelebb áll az utcai modellekhez, mint a korábbi VW éhezőgépek: már nem egymás mögött helyezkednek el az ülései, hanem átlósan eltolva, és a hasznos raktere is a duplájára nőtt, bár a 100 literes üreg még mindig használhatatlanül kicsi.