Ránk hunyorog a Toyota sportkocsi
Az ősbemutató után visszaküldték a kupét a tervezőasztalra – íme a végeredmény.
A Toyota régóta dolgozik az új, hátsókerék-hajtású kupén, amely egyszerre volna az évekkel ezelőtt nyugdíjazott Celica és a legendás Corolla AE-86 szellemi utódja. Az első próba, az FT-86 tanulmány a hírek szerint nem tetszett igazán a közönségnek, így igazítottak rajta. Az új kivitel formáján is változtattak, és úgy tudjuk, a koncepció is módosult: a Toyota drágább, erősebb, jobban felszerelt modellt készít, mint eredetileg tervezte – csak így lehet kifizetődő a gyártás.
Az átalakítások végeredménye az FT-86 II tanulmány nevet kapta, és a március eleji Genfi Autószalonon leplezi le a Toyota. Egy előzetes képet, amelyen az autó orr-része épp csak sejthető, már most bemutattak. Ezen csupán a megváltozott formájú első lámpák és az első lökhárító eltérő kialajítása tűnhet fel: olyan érzésünk lehet a láttán, mintha a Lexustól vettek volna át néhány formai megoldást.
Egyes feltételezések szerint a Subaru alapokra épülő típus szériaváltozatát már az ősszel, az idei Tokyo Motor Show-n bemutathatják, bár erre nem érdemes mérget venni. A Toyota egyelőre nagyon óvatos, és valószínű, hogy csak akkor kap zöld utat a modell, ha a második tanulmányt jól fogadja a közönség. A gyártó viselkedése persze érthető, hisz alighanem ez lesz az egyetlen sportkocsi a kínálatban, amely évekre meghatározhatja a Toyota viszonyát a fiatalabb vásárlókhoz.