Szerencsétlen karrierje volt a Toyotának a Forma 1-ben, nyolc év alatt egyetlen bajnokságot sem sikerült megnyernie. Miután 2009-ben kivonultak, teljesen eltűnt a márka a nemzetközi motorsportból. A vezetőség új tervei azonban véget vethetnek a kölni zabhegyezésnek: a rali világbajnokságban és a Le Mans-i 24 órás versenyen is részt szeretnének venni, két éven belül.
Nem meglepő, hogy a Toyota a pénznyelő Forma-1 helyett a WRC felé kacsintgat. Egyrészt ebben a sportágban már bizonyítottak egyszer - az ikonikus Celica GT-Fourral a kilencvenes évek elején uralták a bajnokságot, vagyis nem kevés tapasztalatuk van a raliban, másrészt a szabályoknak megfelelően évről évre visszabutított autók mára valóban szériaközeliek lettek. Egy 1,6-os turbós négyhengerest és egy viszonylag egyszerű összkerekes hajtásláncot pedig még egy Yarisba is bele lehet bújtatni - óriási fejlesztési költségek nélkül.
A Le Mans-i 24 órás versenyen már kicsit más a helyzet: többszöri próbálkozásra sem sikerült itt trófeát gyűjteni japán csapatnak a Mazdán kívül. A jelenlegi Audi-dominanciát is egyedül a Peugeot fenyegeti, mégpedig saját fegyverével, közvetlen befecskendezéses dízelmotorral. Nem is szeretne beszállni ebbe a dulakodásba a Toyota - ők egy hibrid prototípusban gondolkodnak, de ahhoz, hogy versenyezhessenek, meg kell még győzniük a verseny szervezőit, hogy létrehozzanak egy hibrid kategóriát.
Eddig csak remélni lehetett, hogy a Toyota nem hagyja unalomba fulladni évtizedek óta működő kölni motorsport-gárdáját. Ha hihetünk a híresztelésnek, akár egy-két éven belül elkészülhetnek a Yaris WRC-vel, és a Le Mans-i prototípust is rajthoz szeretnék állítani 2013-ban.