Régóta nagy a csönd a Nissan körül, ami az autósportot illeti. Erősen meg kell erőltetnünk az emlékezetünket, hogy felidézzük a kilencvenes éveket, amikor a pályaversenyzésben viszonylag sikeresen szerepeltek: megnyertek néhány 12 és 24 órás versenyt Sebringben, illetve Daytonában. Mintha megsejtették volna, hogy a Toyota is visszatér - hirtelen bejelentették, hogy egy LMP2-es autóval több ALMS versenyen is részt vesznek idén, meg persze a nagy presztízsértékű Le Mans-i 24 óráson.
Már bő egy hónap múlva, az American Le Mans Series (ALMS) első sebringi 12 órás versenyén bemutatkozik a nyitott Oreca vázba épített Nissan-motoros prototípus, ami meglehetősen hirtelen döntésnek tűnik. Ezért segítségül veszik a francia Signature csapat segítségét, akik a Nissan motorsport részlege, a Nismo által tuningolt VK45V8 motort beépítik az Oreca versenyautóba. Még ha abszolút győzelemre nem is számíthatnak ezzel a párosítással, kategóriájukban jó helyezést érhetnek el, ami megerősítheti a Nissan kissé feledésbe merült hírnevét.
Míg a Toyota a rákészülünk és odacsapunk taktikát választotta, a Nissan – úgy tűnik – azonnali sikerekre vágyik. Erre egy könnyen összelegózható, megbízható autóval nem is biztos, hogy rosszabb eséllyel pályáznak, mint a néha túlságosan is tudományos utat választó Toyota, és ha több éven át tapasztalatokat gyűjtenek, míg esetleg egy LMP1-es, abszolút győzelemre esélyes autót összeraknak, hosszú távon is jobban járhatnak.