A holland cég a továbbiakban inkább a Saab felvirágoztatására koncentrál, így az eredeti tevékenységét feladja. A gyárat és a különleges sportkocsik gyártási jogát egy brit karosszéria-építő cég vásárolja meg.
Meglepő fordulat, hiszen a Spyker a sportkocsigyártással szállt be az autóiparba bő egy évtizede, és különlegesen aprólékos kidolgozású, kézzel összeszerelt modelljeik félelmetes áruk ellenére is megkapaszkodtak a piacon. Azóta azonban, hogy a cég átvette a Saab irányítását, nemigen maradt erőforrás a sportkocsi-üzletág fejlesztésére, és minden fillér jól jön a Saabnak a túlélés biztosítására, így érthető, hogy a Spyker vezetése ezt a döntést hozta. A vásárló, a brit CPP Global Holdings eddig a Spyker sportkocsikhoz szállított vázakat és különböző karosszériaelemeket, sőt, az új C8 Aileron gyártását teljes egészében átvette, így érthető, hogy a felvásárlás mellett döntött.
A sportkocsigyárért a britek összesen 32 millió eurót fizetnek, 15 milliót előre és további 17-et a következő hat év során. Ez a Saab szempontjából ugyan aprópénz, de a Spykernek ennyi is jól jöhet, és legalább a sportautó-fejlesztés gondját átadhatják másnak, ami a svéd autógyár irányítása mellett nyilván amúgy is háttérbe szorult volna.