Kaiser und Koenigsegg
A Koenigsegg kicsit hozzányúl az egy éve bemutatott Agerához. Az R utónevű verziónak a felára kétszázezer dollár. Hatvanöt lóerővel erősebb az eredetinél, aminek már az alapára is meghaladja az 1,2 millió dollárt.
A svéd cég nagy mestere annak, hogy tíz néven eladja lényegében ugyanazt. Az Agera R lesz a tizenegyedik. Megtartották az eredeti Agera V8-as motorját, de az ötliteres biturbón kicsit feltekerték a töltőnyomást. Az 1115 lóerős teljesítmény nem a létező legtöbb, amivel ma személygépkocsiként árult jármű tud: a Bugatti Veyron 16.4 Supersport ugyan 1200 lóerő, ám az lényegesen nehezebb.
A Koenigsegg hivatalosan Genfben mutatja be az újdonságot, a kiállított modell ezután már megy is a vevőhöz. Állítólag egy norvég lesz az új tulaj, aki nem volt rest megvenni az autóhoz azt a spéci síléctartót, amelyet külön a típushoz fejlesztettek. Benne a Koenigsegg saját gyártású, karbon síléceivel. Elvégre, ha már ott a kemence, miért is csak szénszálas karosszériaelemeket készítesenek benne? Igazuk van.
Az Agera érdekessége egyébként, hogy a kétszemélyes utasteret és a benzintartályokat magába foglaló szénszálas egység (ezt túlzás karosszériának nevezni) mindössze 72 kiló. A motor e mögött található, a duplakuplungos, hétfokozatú váltót szintén hosszában építik be. A futómű kettős keresztlengőkaros, és ilyen teljesítménynél a kerámia féktárcsák is kötelezőnek tekinthetők. Az R változat végsebességét még nem publikálták, ez nyilván picivel több lesz, mint a normál Agera 390 km/órás értékénél. Nem mintha ennek lenne bármilyen gyakorlati jelentősége, a Nagy Sóstó környékét leszámítva.