Úgy adott pluszt a Renault a Meriva ajtóelrendezéséhez, hogy igazából elvett. Az R-Space tanulmányautón a B oszlop hiánya akár praktikussá is teheti a vitatható használati értékű szembe nyíló ajtókat.
Kezd benépesedni a kis buszlimuzinok szegmense Genfben, és úgy tűnik, az ajtókon élik ki a fejlesztők kísérletező hajlamukat. A B-maxra tolóajtót álmodott a Ford, a Renault pedig a Meriva szekrényajtóit irigyelte el, viszont mindkettőből hiányzik a B oszlop. Ebben a méretben különösen ügyes a hatalmas nyílás az autó oldalán, nem is kérdéses, csak a karosszéria merevsége miatti aggodalmunkat nehéz eloszlatni - de ha két gyártó egyszerre merte meglépni ugyanazt, valószínűleg tudják, mit csinálnak.
Az ajtóelrendezésnél talán érdekesebb a hátsó ülés megoldása. Huszonhét motoros szövetkocka tölti be a hátsó pad szerepét, de hogy milyen különleges funkciókra képesek, nem árulták el a gyáriak.
Műszaki téren ennyire nem rugaszkodott el a valóságtól a Renault, egy 900 köbcentis háromhengeres turbómotort dugtak az R-Space orrába, amely átlagos menetteljesítmények mellett állítólag 3,7 literes fogyasztásra képes.
Még ha egy franciásan bohém tanulmányautóról is van szó, az R-Space felfogható amolyan tétova tapogatózásnak, mivel is váltsák le a mérsékelt sikerű Modust. A kis turbómotor szintén jelzés a gyártótól, hogy hamarosan ilyesmivel is készülnek. A kettő kombinációja nem is tűnik életképtelen ötletnek, főleg, ha a vagány formát nem butítják túlságosan vissza az esetleges sorozatgyártásig.