Az i3 Megacity zömök formája ne tévesszen meg senkit: tetőtől talpig csúcstechnikából áll, bár egyáltalán nem látszik BMW-nek.
A bajorok nem csak ijesztgettek az elektromos autóval: a márkanév bejelentésével egy időben már járóképes prototípusokat tesztelnek a sarkkör környékén. Az i3 sajátos, bumfordi egyterűnek látszik az álcázás alatt, pedig ugyanazzal a csúcstechnikával készül, mint a sportkocsinak látszó i8. Az ötajtós karosszéria karbonszálas vázra épül, a hajtást pedig villanymotorra bízzák, amely Li-ion akkumulátorokból kapja az energiát. Úgy hallani, a megfelelő hatótávolság elérése érdekében valamiféle hatótávolság-növelő belsőégésű motort is elhelyeznek majd az autóban, amely a merülő akkumulátorokat töltheti újra menet közben. Ha minden igaz, az i3-ast 136 lóerőnyi teljesítmény leadására képes motor vagy motorok mozgatják majd, bár azt még nem tudjuk, hogy a BMW tervezői kerékagy-motorokat, vagy egyetlen nagy villamos gépet használnak-e.
Az i3-ast ugyanolyan módon próbálják majd népszerűvé tenni, ahogy a Toyota sikerre vitte a Priust: a jellegzetes forma messziről jelzi majd, hogy ez egy igazán környezetkímélő jármű. Talán ebben bízva terveznek évi 30 ezer példányt eladni belőle, annak ellenére, hogy az ára biztosan 40 ezer euró felett lesz.