Harminckét egyenként negyventonnás teherautóval végeznek terhelési próbát szombaton az M43-as autópálya Móra Ferencről elnevezett Tisza-hídján; a próba során azt vizsgálják, miként reagál a hídszerkezet a terhelésre. Az építmény műszaki átadása szerdán kezdődik el, de a Szeged és Makó közötti sztrádaszakaszt ideális esetben csak április végén helyezhetik forgalomba.
A járműveket összesen tizenöt pozícióban rendezik el a hídon, eközben mérik a függőleges behajlását, a tartópilonok vízszintes elmozdulását, rögzítik a néhány kiválasztott kábelben fellépő erőket és mintegy nyolcvan ponton a szerkezeti elemekben keletkező feszültséget. A harminckét teherautó a híd szabványos terhelése 80-90 százalékának felel meg, ez legfeljebb 15-20 centiméteres függőleges elhajlást eredményez.
Gyöngyösi István, a kivitelező Hídépítő Zrt. projektvezetője elmondta, a Móra Ferenc-híd szerkezete teljesen kész, az építmény „felöltöztetése” van még hátra. Hamarosan elkészül a szegélyek sóvédelme, a híd alatti burkolás, a belső világítás, és kiépítik a hírközlő kábeleket.
Európa első kiemelt kábeles hídjának jobb ártéri íve 374, mederíve 370, bal ártéri íve pedig 52 méter hosszú. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják.
Az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakaszából főútvonalként már korábban forgalomba helyezték a régi 5-ös és a 47-es főút közötti, a csongrádi megyeszékhelyet elkerülő részt. Az autósok már használhatják a sztrádát a 43-as főúttal összekötő Makót elkerülő kétszer egysávos utat is. A projekt teljes költsége 85 milliárd forint, melynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.