Szuperolcsó szupermini Európának
Ha minden a tervek szerint halad, a Smart le is húzhatja a rolót: a végleges Pixel olcsóbb lesz, és használhatóbb, mint a Fortwo.
A genfi autószalonon ugyan csak tanulmányautóként láthatta a közönség, de ez lesz a Tata első, Európában is elérhető miniautójának alapja. A kétajtós apróság egyértelműen a Smart Fortwo és a Toyota iQ babérjaira pályázik, de ha abból indulunk ki, hogy az Indiába szánt Nano ára átszámítva félmillió forint körül van, nyilván a Pixel sem lehet nagyon drága. A konkurensek terjedését elsősorban a prémium-árképzés akadályozza, de egy hasonlóan apró autó bőven kétmillió forint alatt hamar népszerűvé válhat Európa zsúfolt nagyvárosaiban. Néhány feltűnő, de drága megoldást, mint a felfelé nyíló ajtókat, persze elhagynak az alacsonyabb gyártási költségek kedvéért, de úgy tudjuk, a végleges Pixel a tanulmányéhoz igen hasonló stílusban készül majd.
Kérdés persze, hogy a Tata képes-e megfelelő minőségben kiskocsit gyártani, de annyi már most biztos, hogy az európai forgalomba állításhoz szükséges feltételeket – például a passzív biztonságra és gyalogosvédelemre vonatkozó szabályokat – már teljesíti, ellentétben a Nanóval. Az eddig kiszivárgott paraméterek bíztatóak. A három méternél rövidebb gépbe állítólag egy 1,2 literes, háromhengeres, 60 lóerős dízelmotor kerül majd, így átlagos menetteljesítmények mellett 4 liter/100 km-nél alacsonyabb fogyasztást, illetve bőven 100 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátást várhatunk a típustól.
Úgy tudjuk, a kétajtós Pixel mellett egy négyajtós változaton is dolgoznak, amely máűr egy kategóriával feljebb, a Fiat Panda, a Suzuki Alto és a Kia Picanto vadászterületén próbál majd labdába rúgni.