A Mugen Euro bejelentette, hogy hozzálátott a Honda CR-Z nagyteljesítményű változatának elkészítéséhez.
A Honda gyári tuningcége, a Mugen, vagyis annak európai részlege, a Mugen Euro veszi kezelésbe a hibrid Honda CR-Z-t. A munkafolyamat vezetője, Tojoda Hiroki, elmondta, az általuk felkészített modell méltó lesz rá, hogy viselje a Type R nevet.
A CR-Z-ben megmarad az 1,5 literes benzinmotor és a Honda IMA rendszere. Sokat beszéltek az utóbbi időben egy turbós változatról, ebben az autóban azonban nem lesz feltöltés, helyette a motort és a hibrid hajtást is megpiszkálják és azt ígérik, jócskán megnövelik mind a teljesítményt, mind a nyomatékot.
Mivel a fejlesztés még kezdeti szakaszban jár, egyelőre sajnos számokat nem mondhatunk, csak azt tudjuk, hogy a befecskendező rendszerben, a motorban és a kipufogórendszerben végrehajtott változtatások következtében a Mugen szerint nem csak a teljesítmény nő, de gazdaságosabb is lesz a motor, sőt a CO2 kibocsátása is csökken majd.
A motortuning mellett a fékeket és a futóművet is kicserélik és nagyobb kerekeket, valamint szélesebb gumikat kap a sport CR-Z. A kocsi tömege is kisebb lesz, mivel több alkatrész – például a géptető – szénszálas műanyagból készül. A Mugen természetesen fel is spoilerezi a gépet, hogy sportosabban nézzen ki, és jobb legyen a légellenállása.
A Mugen féle CR-Z 2011-ben mutatkozik majd be a Goodwood Fesztiválon, de sajnos egyelőre úgy néz ki, csak a prototípus készül majd el, nem kerül sorozatgyártásba a mérges kisautó. Jó hír viszont, hogy a Mugen megannyi kiegészítőt kínál a kocsihoz, és – ahogy halad előre a fejlesztés - még többet fog.