MG, megint sportkocsi nélkül
A TF gyártásáról most már végleg lemondtak, az utód pedig még csak ígéret. A megfizethető angol sportautók rajongói lassan csak kis manufaktúrák termékei közt válogathatnak.
Amióta az MG márka kínai kézben van – ennek most már bő hét éve – a TF volt az egyetlen autó, amelyet ismét gyártani kezdtek Nagy-Britanniában. A tulajdonos azonban hiába reménykedett benne, hogy a régi modell második – sőt, lényegében harmadik – nekifutásra is sikeres lesz, az alapjaiban 16 éves konstrukció már nem bizonyult versenyképesnek. Így az MG TF gyártását végleg leállítják, ami annyit jelent, hogy az MG márka nem csak sportkocsi, de Európában egy időre ismét autó nélkül marad.
A kínaiak gyakorlatilag az MG-Rover maradékainak felvásárlása óta ígérik, hogy új modelleket mutatnak be Európában, de eddig nem történt semmi kézzelfogható a TF gyártásának újraindításán, majd leállításán kívül. Pedig Kínában már több új modellt is bemutattak, és úgy tudjuk, ezeket eleve úgy tervezték, hogy alkalmasak legyenek az európai forgalmazásra. Elvben három modell is érkezhet: az MG 3 kisautó, a Skoda Octavia-jellegű ötajtós MG 5, valamint az MG 6 szedán, amely a középkategória alsó peremére érkezik. Ezen felül még mindig készül Kínában az egykori Rover 75-ös átdolgozott változata, az MG7, amelyet egyes feltételezések szerint szintén elhoznának Európába.
Azt egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy az MG márkát mikor próbálják ismét bedobni Európában, de sokat nem késlekedhetnek a lépéssel: a TF híján még Angliában is könnyen megfeledkeznek a vásárlók a cégről, a típusok nagy része pedig most új, azaz most van esély az egykori Roverek híveinek visszaszerzésére.