Visszavonul a munkától Jan Ake Jonsson, a Saab vezérigazgatója. Jonsson mintegy 40 éve dolgozik együtt a céggel, a legfőbb vezető pozíciót 2005-ben vette át; elmondása szerint teljesen kimerítették az utóbbi években történő, az autómárka jövőjét veszélyeztető bizonytalanságok, úgyhogy most elmenne pihenni.
A Saab egyébként továbbra is a szakadék szélén áll, és bár Jonsson nagy érdeme, hogy a General Motorsnak nem engedte végleg becsukni a gyárat, elképzelhető, hogy a kemény munka a csődveszélyt nem tudta teljes mértékben elhárítani. A svédeknek mintegy 80 ezer kocsit kéne a 2011-es esztendőben értékesíteniük a nyereséges működéshez, azonban a jelenlegi számok inkább 60-65 ezres eladást vetítenek előre – ami kevés a túléléshez.
„Az elmúlt három év természetesen nagyon megerőltető volt, nem tudtam semmi mással foglalkozni, csak a munkával. Itt a legfőbb ideje, hogy más dolgokat csinálhassak végre – amiknek nincs közük a Saabhoz.” – mondta Jonsson. „Rengeteg feladatot befejeztünk az elmúlt időben, és biztos vagyok benne, hogy a Saab modellpalettája 2012-re teljesen megújulhat, illetve abban, hogy pozitív mérleggel tudja majd folytatni működését.”
Az új 9-3-as jövőre debütál, a svédek attól várják a nagy értékesítési robbanást – a majdani modellről egyébként érdemben még egyetlen kémfotó sem készült, így nehéz eldönteni, milyen fázisban vannak a munkálatok.
Jonsson 2011. május 19-én hagyja el a pozícióját, helyére ideiglenesen a Spyker Cars NV vezérigazgatója, Victor Muller érkezik. Muller csak addig irányítja a Saabot, ameddig nem találják meg a megfelelő embert erre a nemes feladatra.