Őszre megjön az új Fiat Panda
Lehet akármilyen jó, egy típus, amely 2003 óta kapható, már nem versenyezhet az újabb riválisokkal. A Fiat így a Panda leváltására készül – már így is túl sokáig halogatták az elkerülhetetlen lépést.
Az új modell méretében és árában nem változik jelentősen, sőt, alighanem a bevált padlólemez is marad, de így is számos újdonságot tartogat. Mindenekelőtt teljesen új formatervet kap, így ismét divatossá válhat – ez talán a legfontosabb újítás, hiszen a kisautók piacán még jellemzőbb, hogy a vásárlók a forma alapján választanak, mint más szegmensekben. Valószínű, hogy itt is felbukkan a Fiat 500-as néhány stíluseleme, ugyanakkor az utastér szögletes sziluettje marad, hiszen így biztosíthatják az optimális térkihasználást. A motorkínálatban a korszerű kéthengeres motorcsalád jelenti az újdonságot: itt vetik be először a turbó nélküli, 65 lóerős 900-ast, amely elsősorban alacsony ára, egyszerűsége és takarékossága révén válhat népszerűvé. Ugyanakkor a 85 és a 105 lovas változatok is passzolnak a Panda karakteréhez, így nem kizárt, hogy ezeket is megkapja a következő generáció.
A Panda eddig Lengyelországban készült, de úgy tudjuk, a következő generációt már ismét Olaszországban, egy teljesen új berendezésű gyárban készítik majd. Pomigliano d'Arcóban mintegy 840 millió eurót költenek az üzemre, ahol évente akár 300 ezer autót is készíthetnek majd, így innen láthatják el Pandával Európát. Az új kiskocsit várhatóan már az idén ősszel láthatjuk a Frankfurti Autószalonon, a piaci bevezetés viszont a következő év elejére tolódik.