Megint lesz középmotoros BMW
Sok szó esett már a BMW i3-asról, amelyet MegaCitynek is hívtak, amíg a bajorok nem találták ki az i almárkát. Mégis alig lehetett tudni valamit a műszaki tartalomról – csak annyit emlegettek mindig, hogy nagyrészt szénszálas műanyagból fog készülni, és elsődlegesen elektromos hajtású lesz.
Nemrég bukkant fel egy videófelvétel, amelyen a kis gombóc a megszokott álcázással tesztköröket rajzol a skandináv hóba, mégpedig olyan mozgással, amiből már sejteni lehetett valamit. Most már hivatalos forrásból is megerősítették, hogy az i3-as hátsókerék-hajtású lesz, a motort pedig középre teszik. Erre a két jellemzőre sok BMW rajongónak megemelkedne a pulzusszáma, ha nem tudnák, hogy az i3-as elektromos hajtású lesz. Ettől függetlenül játékos kis gépnek tűnik, a 134 lóerős motorja szépen mozgatja a könnyű kasztnit.
A nemrég bemutatott ActiveE-ben hamarosan az utcán is teszteli a BMW az elektromos hajtást, amit állítólag hasonló formában átvesznek majd az i3-asba, azzal a különbséggel, hogy a könnyebb autóba elég lesz egy kisebb, 16 kWh kapacitású akkumulátor a 160 kilométeres megcélzott hatósugárhoz. Hogy lesz-e benne fedélzeti akkutöltő, benzines vagy dízelmotorral, még nem tudni, de hogy a 40 ezer euróra becsült listaárával nem lesz belőle népautó, az biztos.