Ha valamivel, hát ezzel meg lehet szorongatni az Audi A3-ast, sőt, talán az 1-es BMW vásárlói közül is el lehet csábítani néhányat. Az új Mercedes A osztály egyelőre ugyan tanulmány, de ha a szériaváltozat is ilyen lesz, a konkurenciának van mitől félnie.
A Mercedes gyakorlatilag kimaradt a kompakt prémium-modellek versenyéből. Az A és a B osztálynak ugyan akadtak hívei, de a vetélytársak sokkal sikeresebbek voltak a klasszikus csapotthátúakkal, mint a stuttgartiak a magas építésű, egybeszabott modellekkel, amelyekből teljesen hiányzott a dinamizmus. Ha kicsit későn is, de úgy néz ki, a Mercedesnél ráeszméltek a hibára, így a következő generáció alacsony, sportos, és a tanulmány alapján legalább olyan izgalmas látványnak tűnik, mint a CLS.
Az A-Class Concept persze tartalmaz még néhány drága részletet, amelyek nyilván hiányoznak majd a sorozatgyártmányról, de a négyüléses, kétajtós elrendezés, az érzelemgazdag formavilág és a 2 literes, 210 lóerős négyhengeres turbómotor és a dupla kuplungos váltó valószínűleg marad. A belső tér túlzottan futurisztikusnak tűnik – a Mercedes ízlésvilágát ismerve ennyire nem rugaszkodnak el a hagyományaiktól – de azt mutatja, hogy a cég tervezőinek ezen a téren is vannak ötleteik.
A tanulmány premierjét Kínában, pontosabban a Sanghaji Autószalonon tarják, de a szériaváltozat elsődleges célpontja Európa lesz, így várhatóan ősszel, a Frankfurti Autószalonon láthatjuk először. Ez azonban csak a kezdet: az új, fronthajtású platformra kis egyterű is épül – azoknak, akik hiányolnák a B osztályt – illetve fejlesztés alatt áll egy kompakt SUV is. Ha teljessé válik a paletta, az új A osztály és rokonai akár évi több százezer példányban fogyhatnak, legalábbis ebben reménykednek a Mercedes vezetői. Mi is drukkolhatunk a sikerért, hisz a típus Kecskeméten készül majd.