Ultramodern Golf-rivális Kínából
Az ötajtós, kompakt MG5 lehet a brit márka húzómodellje, és már nem csak Kínában: a márka a napokban kezdi európai offenzíváját, amelytől évente sok tízezer új vásárlót várnak.
Az MG ugyan kínai kézben van, de a régi szakemberekkel Nagy-Britanniában is felállítottak egy tervezőközpontot, ahol tapasztalt mérnökökkel próbálják utolérni a nagy nemzetközi gyártók színvonalát. A vázlatok alapján persze korai volna megítélni, hogy az új MG modellek utolérik-e legalább a Roveres időkben megszokott minőségi szintet, de a formatervek ígéretesek: az MG5, vagy ahogy a gyáriak nevezik, az AP12-es lendületes, és korszerű modellnek ígérkezik.
Amit most még csak rajzokon látunk, azt a hó közepén, Sanghajban élőben is megmutatják, igaz, várhatóan még csak tanulmányként. Így egyrészt hagynak maguknak lehetőséget, hogy az esetleges melléfogásokat módosítsák, másrészt olyan időpontra halaszthatják a végleges modell bemutatását, amikor a SAIC, az MG márka gazdája minden szempontból felkészült a gyártás megkezdésére. A prototípusba várhatóan az MG új, 1,5 literes turbómotorját szerelik majd, de a szériaváltozatból nyilván lesznek kisebb, és nagyobb teljesítményű változatok is.
Az MG5 egyike lesz azoknak a modelleknek, amelyeket az egykori MG-Rover üzemben, Longbridge-ben is gyártanak majd, elsőként a brit piac, de később egész Európa számára. A kínai tulajdonosok azt remélik, a vadiúj fejlesztésű típusok felvehetik a versenyt akár a legnevesebb német, japán, olasz és francia tervezésű modellekkel.