Jön az MG Octavia-verője
Nem gondoltuk, hogy ez a pillanat is eljön: újraélednek a gyártósorok Longbridge-ben, és újra igazi nagyszériás modellek készülhetnek az egykori Rover gyárban.
Ez a kínai autóipar első komolyan vehető próbálkozása Európában: a Shanghai Automotive visszahozza az MG márkanevet Európába, méghozzá egy korszerű, helyben összeszerelt típussal. A csapott hátú MG6 formaterve és teljesítménye is hasonló színvonalat tükröz, mint amit az ismertebb konkurenseknél megszoktunk, igaz, nem is olcsóbb: Nagy-Britanniában az alapváltozatért átszámítva 4,6 millió forintot kérnek. Így viszont joggal várnak majd a vevők világszínvonalat a minőség terén is – az azonban még bizonytalan, hogy megkapják-e.
Az autót egyelőre egyféle motorral, egy 1,8 literes négyhengeres turbós benzinessel kínálják majd, amely 160 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 215 Nm 1750-es és 4500-as fordulatszám között. Az autó egész jól is gyorsul: 8,4 másodperc alatt éri el a százas tempót – ugyanakkor meglepő módon 193 km/h-nál korlátozza a sebességet az elektronika, ami nem feltétlenül közönségcsalogató tulajdonság.
Egyelőre csak Nagy-Britanniában vezetik be a típust, és nem sokkal később a lépcsős hátú változat gyártása is megkezdődik – persze nagyrészt Kínából importált alkatrészekből – de azt még nem tudni, hogy Európa más országaiban megjelenik-e az MG6, és ha igen, mikor.